Thursday, July 24, 2008

Tips Untuk Bateri Laptop Tahan Lama, is a stupid tips

Nie aku nk story pasal tips utk bagi bateri laptop tahan lama... caranya mudah saja, masa guna laptop kat ofis, gunakan power supply and bukak bateri tu dari tempatnya. Maka KONONNYA bateri laptop anda akan tahan lebih lama.

But here's what happen. Based on true story nie :-)

Makanya pada petang semalam, setelah berminggu2 aku tak pernah balik dari ofis mengikut ofis hour, iatu 9 to 6, aku balik la mengikut jadual yg sepatutnya iaitu pukul 6 petang. Since dah jadik last person yang keluar dari bilik, aku ingat lagi pesan Kak Su masa awal2 aku join company nie suruh aku tutup suis letrik kat belakang kerusi dia.

Makanya aku pun dengan rasa penuh tanggungjawap untuk menjaga fasiliti ofis, aku pun tekan la suis tu. Aku sebenarnya tak perasan ada sorang staff laki sini buat wiring haram sambung ke meja dia guna suis yg aku tutup tu. Dia plak tengah guna laptop dia and memang dia tak bubuh bateri kat laptop. Konon nak bagi bateri tahan lama la tu, tapi yang terjadi sebaliknya. Maka disebabkan tiada bateri sebagai backup. Laptop dia pun terpadam dengan sendirinya.

Aku dengan rasa agak bersalah pun mintak maaf le..Tp nampaknya mamat nie tension sangat, sebutir perkataan pun tak kuar dari mulut dia...Maka aku pun berambus jer la dari situ huhuhu

So untuk makluman tuan-tuan dan puan-puan kat sini. Kalau yer pun nak bagi barang tahan lama, jgn la sampai menyusahkan diri sendiri. Prepare for the worst bak kata orang putih. Sebab dalam kes mamat nie..dia dah terkena sebelum nie lagi..Masa tu guruh dan petir kuat, tetiba ofis kitorang blackout. Abes laptop dia padam... Kalau aku la jadi dia..aku tak praktis dah amalan cabut bateri kat laptop nie huhuhuhu

No comments: